نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2074
-
الف
+

پنجمین «جشنواره بین‌المللی فلم زنان هرات» برگزار می‌شود+ جزئیات

پنجمین جشنواره بین المللی فلم زنان هرات با نمایش فلم هایی منتخب از 33 کشور ماه سنبله برگزار می گردد.

به گزارش آی فیلم2، پنجمین دور جشنواره بین‌المللی فلم زنان هرات به تاریخ ۴ تا ۷ سنبله به مدت چهار روز در کابل برگزار می‌گردد.

در این دوره، جشنواره میزبان بیش از ۲۰۰ فلم از کشورهای مختلف جهان است که منتخب آن‌ها در چهار ولایت هرات، بامیان، ننگرهار و کابل به نمایش درخواهد آمد.

در این دور از جشنواره، ۴۷ فلم از ۳۳ کشور(افغانستان، هند، میانمار، ترکیه، فرانسه، مصر، ایتالیا، بریتانیا، بلجیم، ایران، روسیه، امریکا، لبنان، ویتنام، چین، بنگلادش، قزاقستان، آلمان، پرتگال، کوریا و…) به رقابت اصلی راه پیدا کرده‌اند.

هیأت داورانی متشکل از دست‌اندرکاران سینما و فعالان حقوق زن از کشورهای افغانستان، هند، آلمان، اسپانیا و ایران، تندیس و لوح تقدیر این جشنواره را به فلم‌های برگزیده اهدا خواهند کرد.

در اعلامیه این جشنواره گفته شده است که «فلم‌های بخش مسابقه‌ی ملی افغانستان»، «فلم‌های کوتاه داستانی بخش مسابقه‌ی بین‌الملل»، «فلم‌های بلند داستانی بخش مسابقه‌ی بین‌المللی»، «فلم‌های مستند کوتاه بخش مسابقه‌ی بین‌الملل» و «فلم‌های مستند بلند بخش مسابقه‌ی بین‌الملل» از سوی هیأت گزینش برای داوران بین‌المللی و نمایش معرفی شده است.

«جشنواره بین‌المللی فیلم زنان هرات» اولین جشنواره فلم زنان در منطقه است که در چهار دور گذشته خود، میزبان حدود ۱۳۰۰ فلم از کشورهای مختلف جهان بوده است.

در این دور، این جشنواره علاوه بر حضور فلم‌سازان و چهره‌های مطرح فرهنگی از افغانستان، میزبان مهمان‌هایی از کشورهای دیگر نیز می‌باشد.

درپیوند با این خبر بخوانید:

آخرین مهلت اشتراک در جشنواره زنان «هرات» افغانستان

ب م

نظر شما
ارسال نظر